Nee, vogels en dinosauriërs hebben gemeenschappelijke voorouders. Dat ligt wat ingewikkelder dan dan dat de dinosauriers zijn veranderd in vogels.

Hoewel de dinosauriëroorsprong voor vogels vrij algemeen aanvaard wordt, zijn er ook varianten en alternatieve modellen. Voor een daarvan, dat meer dinosauriërs tot de vogels behoren dan eerder gedacht, wordt steeds meer bewijs gevonden. Andere hypothesen, dat er al in het Trias vliegende bevederde archosauriërs voorkwamen of dat vogels toch geen dinosauriërs zijn, hebben geen eenduidige bewijzen kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de alinea gekopieerd en ook aangegeven waarvan het vandaan komt. In mijn vakgebied is er veel twijfel over of vogels wel rechtsreeks afstammen van dinosauriers. Dit is geen wetenschappelijke site en ik geef alleen maar een antwoord vanuit mijn vakgebied. De brontekst is niet bedoeld als bewijslast, maar bedoeld voor als je ergens tekst vandaan haalt. Mensen zijn of koeien zijn zoogdieren, die behoren tot dezelfde groep. Mensen en koeien hebben ook gemeenschappelijke voorouders.

Andere antwoorden (4)

Vogels zijn in feite nog levende dinosauriërs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vogels zijn overblijfselen van de dinos. Kijk maar naar de poot van een kip. Net zoals krokodillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krokodillen zijn reptielen, koudbloedige dieren. Dinosauriërs, dus ook vogels, zijn warmbloedige, eierleggende dieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, ik weet in ieder geval dat ze op dino's lijken ^^
Zijn dinosauriërs geëvolueerd in vogels? Nee, zo kun je dat niet stellen. Als je het omdraait en anders formuleert zou je wel ja kunnen zeggen: Zijn vogels geëvolueerd uit dinosauriërs? Ja.
(maar daarbij moet je wel een flinke slag om de arm nemen, er is -nog- heel veel onbekend of wetenschappelijk onbevestigd)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welnee, die zijn gewoon geschapen door onze Schepper.

Ontstaan door een genetisch ongelukje volgens de wetenschap..
Alleen al een vleugelveer is een meesterwerk van ontwerp en één van de meest efficiënte constructies die de mensheid bekend is. Een grote vogelveer heeft aan weerszijden van zijn schacht duizenden baardjes die bijeen worden gehouden door ruim één miljoen kleine haakjes. Die zitten met een exacte, wiskundige regelmaat verspreid over de veer.

Zou die grote dino, was een reptiel destijds paranormaal geweest zijn om langzaam door genetische ongelukjes te veranderen met als doel een vogel te worden.. daar heb je veel geloof voor nodig, want ook het nodige bewijs spreekt elkaar tegen.

Ik geloof in een Schepper, lijkt me veel aannemelijker.