Er wordt momenteel geen lijst getrokken. De trekkers komen pas weer in beeld in de aanloop naar de verkiezingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik hoorde Hero Brinkman.

Toegevoegd na 35 seconden:
nee, wacht nu hoor ik

Brinkman belooft daadwerkelijk actief te zijn in de Provinciale Staten als hij wordt gekozen. PVV-Kamerleden Geert Wilders en Sietse Fritsma, gekozen voor de gemeenteraad van Den Haag, gaven hun zetel al snel op omdat de taken niet te combineren waren met het Kamerlidmaatschap. ‘Zo gaan wij dat niet doen, wij nemen onze verantwoordelijkheid,’ zegt Brinkman en aldus meldt RTV Noord-Holland.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sietse Fristma en Geert Wilders dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn geen lijsttrekkers want er zijn geen verkiezingen.
Als die er komen, worden er weer nieuwe kandidatenlijsten gemaakt en weten wie de lijsttrekkers zijn. Je kunt er vanuit gaan dat dat de huidige fractievoorzitters waarschijnlijk lijsttrekkers zullen zijn, maar soms stappen ze ook op en komt er dus een ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Tweede Kamer zelf heeft geen lijsttrekkers.
Wel de partijen in de Tweede Kamer hebben lijsttrekkers.